Firma Pirelli po dwóch bardzo ekscytujących wyścigach ulicznych w Monako i Kanadzie liczy, że także na ulicznym obiekcie w Walencji opony PZero zapewnią kibicom sporo atrakcji. Na wyścig o GP Europy włoski producent przywiezie miękką i średnią mieszankę opon.
„Jak do tej pory mieliśmy kilka świetnych wyścigów ulicznych, a ostatnie GP w Kanadzie było jednym z najlepszych w sezonie, więc liczymy, że Walencja nie będzie odstępstwem od tej reguły, mimo że notorycznie jest tam bardzo ciężko wyprzedzać” mówił Paul Hembery z Pirelli.„Zużycie opon na tym torze prawdopodobnie będzie dość wysokie ze względu na jego układ, naturę nawierzchni a także warunki pogodowe, które zapowiadają się bardzo ciepłe. Z tych właśnie powodów wybraliśmy średnią i miękką oponę, które powinny dostarczyć ekipom dobry poziom odporności, wiele różnych strategii i około sekundową różnicę w czasach pomiędzy obiema mieszankami.”
Firma Pirelli w Walencji po raz pierwszy w tym sezonie dostarczy zespołom średnią, oznaczoną kolorem białym oponę, którą ze względu na zmianę mieszanki opony twardej przed GP Hiszpanii, także postanowiono wzmocnić.
„Białe opony PZero zostały nieco zmienione w porównaniu do oryginalnej specyfikacji tak, aby nieco poprawić ich żywotność, po tym jak poprawiliśmy ten parametr przed wyścigiem w Hiszpanii w srebrnych, twardych oponach. Nową średnią mieszankę zespoły testowały podczas piątkowych treningów przed GP Kanady, dostarczając nam sporo użytecznych danych.”
20.06.2011 18:56
0
Super
20.06.2011 19:10
0
Bez sensu, stworzyli szybciej zurzywajace się opony, aby uatrakcyjnić wyścigi i nawet im się to udało. Teraz je wzmacniają, bo się szybko niszczą. Coś tu jest nie halo albo robimy słabe albo mocne opony9pod względem niszczenia).
20.06.2011 20:11
0
Nie wydaje mi się, aby zauważalnie wydłużyli ich żywotność. Raczej starają się coś zrobić z tymi kawałeczkami gumy, które zaśmiecają tor.
20.06.2011 22:06
0
Może to nad czym pracują to nagumowanie toru. Albo jestem głupkiem w kwestii opon, albo łamagą z fizyki (albo tym i tym :D), ale ten kierunek rozwoju opon najbardziej mi pasuje. Ja wiem, oczywiście. Szczątki opon zawsze były porozrzucane na torze, ale czegoś takiego jak w tym sezonie jeszcze nie widziałem. Może wypowie się ktoś obeznany w tym temacie?
20.06.2011 22:41
0
dobra guma nie jest zła - prawa zastrzeżone... ;-)
21.06.2011 00:01
0
4. no i masz odpowiedz. Wiekszego autorytetu jak walerus w kwestii gum nie ma na tym forum. Witaj Walerus. Dluuuugo Cie nie bylo. Mam nadzieje ze bedziemy czesciej widzieli Twoje jakze fachowe komentarze dotyczace gumy :-)
21.06.2011 00:32
0
@5. witamy wielkiego nieobecnego :D
21.06.2011 07:50
0
walerus - gdzieś Ty był jak Cię nie było? a wracając do tematu, z gumami nie jest tak źle, Sauberowi momentami wystarczał nawet jeden zjazd na pit-stop, więc nie ma co zbyt kombinować z gumami bo jeszcze przekombinują :)
21.06.2011 09:15
0
Pirelli stara się wymusić 2 postoje w boksach dlatego trochę wzmocnili oponę. Ale trudno wszystkim dogodzić bo Sauberowi wystarcza czasami 1 postój gdy ferrari zatrzymuje się 2-3 razy.
21.06.2011 10:46
0
5@ walerus stawiasz destylat bo parę osób dbało o to by prawo do "dobrej gumy" nie było używane przez osoby trzecie
21.06.2011 18:58
0
Przecież Pirelli z tym, że chcą urozmaicić wyścigi to tylko tak na pokaz... Oni po prostu nie umieli zrobić opony tak dobrej jak Brigdestone, stąd słabsze gumy. A inna sprawa, że naprawdę jest ciekawiej dzięki temu.
23.06.2011 20:53
0
@11 tez mi się wydaje ze na początku im nie wyszło i żeby zachować twarz cala ta gadka o widowisku jakoś nic o tym nie mówili jak wchodzili do gry ale niema tego złego ...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się